Din guide till det perfekta brödet

onsdag 4 augusti 2010

Lediga

Idag var vi lediga vilket innebar sovmorgon. Vi behövde inte vakna förrän frukosten serverades. Tydligen har vi tagit i lite i överkant varje dag som vi bakat vilket har lett till att frysen är överfull av bröd och bullar. Eftersom här endast är två kårer på området så klarar de sig några dagar på rester. Men i morgon blir det andra bullar. Då ska vi baka kanelbullar.

Dagen gåta. Vilken dricka?

Fotbollsläsk.

Svar på den om ni kan.

Ps. Jag glömde säga att förste bagaren övergivit mig för en spontan resa till Öland. Kanske tvingas jag baka bullar med Tedde i morgon. Hur ska det gå? Ds.

6 kommentarer:

  1. Korrekt, bra gissat. Tävlingen aqvgjord direkt. Värdelös tävling.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det var Tedde som var väderlös (får i alla fall hoppas att han är väderlös i morgon).

    Håkan

    SvaraRadera
  3. annan rolig sak, när jag skulle skriva in säkerhetsordet för att skicka kommentar var det "bulla"

    SvaraRadera